INTERIEUR

 

Het interieur was voorzien van een volkomen verlepte en gescheurde skai bekleding en versleten binnenwerk van de zittingen. De portierbekledingen waren krom door het vocht. De stoelen hadden geen verstelbare rugleuning en totaal geen lendensteun. Was toen vaak zo …. De geur van de vloerbedekking was zeer speciaal! Het houtwerk was op veel plaatsen door vocht aangetast. Let wel, ook in Nevada regent het wel eens en de rubbers, alle rubbers, waren verdroogd en/of niet meer aanwezig. 

Het hele interieur is daarom vernieuwd. Met behulp van een compleet nieuw interieurpakket is alles weer opgebouwd. De vloerbedekking e.d. is bij CarpetRight betrokken en zelf op maat gesneden en  afgebiesd. Van de 27 houtdelen waren de dashboarddelen onbruikbaar, ik heb hiervoor gerestaureerde delen gekocht. De overige 23 “houtjes” zijn m.b.v. een gebruikte set, die ik op een oldtimermarkt gekocht heb, zelf gerestaureerd.

Werkwijze: kaal maken met afbijt, licht opschuren en dan circa 8-9 lagen 1-component PU blanke lak. Tussen 2 tot 3 gangen lichtjes opschuren i.v.m. stofdeeltjes en dan weer 2 tot 3 lagen kwasten. Als laatste bewerking polijsten.

De stoelen van de MK2 heb ik na rijp beraad vervangen door XJ 40–Daimler stoelen, voorzien van picknick tables. De kleur van de stoelen was donker blauw en is in de passende kleur van de rest van het interieur gespoten (biscuit). Na enig geëxperimenteer is dit prima zelf te doen. Ook de hoofdsteunen (veiligheid!) achter zijn afkomstig uit een XJ 40-Daimler.

In het interieur is veel geluiddempend materiaal (onzichtbaar) verwerkt, zoals tegen het dak en vloer en binnenzijde van de portieren. Het door mij gebruikte materiaal is zelfklevend en door verwarming met de föhn goed vormbaar. I.v.m. hitte- en geluidsoverlast is de versnellingsbaktunnel, zowel aan de onder –als bovenzijde beplakt met een glaswol mat met ALU folie van circa 15 mm dik. Ook het schutbord in de voetenruimte is hiermee bekleed.

Tegelijk met de inbouw van het alarmsysteem met startonderbreker zijn de portieren voorzien van automatische vergrendelingen via de afstandsbediening. Tevens is een makkelijk te bedienen hoofdstroomschakelaar ingebouwd.

Voor het verkrijgen van een betere kachelfunctie heb ik het kachelhuis aan de binnenzijde beplakt met een zwarte 12 mm dikke laag isolatieschuim met gesloten poriën. De kachelradiateur is vernieuwd en de kachelmotor met fan (wals) is vergroot in capaciteit.
De fan is tevens traploos regelbaar gemaakt. Een extra opening in het ventilatiekanaal ter hoogte van de pedalen maakt nu dat de kachel naar behoren functioneert en flink “lucht” geeft.

Teneinde een betere “spoeling” van de lucht in het interieur te verkrijgen (tegen o.a. beslagen ramen, een betere kachelwerking en minder wingeruis langs de portierramen) zijn ter plaatse van de achterbumper extra roosters, voorzien van terugslagklepjes, in de body gemaakt. Met gemonteerde bumper onzichtbaar! De hoedenplank heeft een doorvoerrooster gekregen, zodat via de kofferbak de lucht van voren naar achteren door kan stromen.

 

 

 KLIK HIER VOOR MEER FOTO'S